NIE SAMYM BIEGANIEM ŻYJE BIEGACZ - TRICKBOARD

Deska i gumowy wałek – to tylko tyle i aż tyle. Dzięki tym dwóm rzeczom można wzmocnić swoje ciało, ale także dobrze się bawić. TrickBoard to sposób na uzupełnienie treningu w każdej dyscyplinie sportowej, również w bieganiu.

Ten prosty przyrząd posłużyć może do ćwiczeń i treningu, dla osób w każdym wieku i na każdym poziomie zaawansowania. Umożliwia on rozwój zdolności motorycznych oraz podnosi czucie własnego ciała. Pozwala także rozwijać koordynację nerwowo-mięśniową ćwiczących. TrickBoard składa się z deski-sklejki pokrytej z wierzchu antypoślizgową nawierzchnią oraz z gumowego wałka.

Dla kogo? Dla każdego!

Niezależnie od tego, czy trenujesz wyczynowo, czy też biegasz dla własnej przyjemności TrickBoard zapewni Ci:

- rozwój proprioceptywny (poczucie równowagi)

- kompleksowy trening mięśni całego ciała, także tych które nie są używane np. podczas biegu

- możliwość treningu na małej powierzchni

- świetną zabawę

- wiele urozmaiconych ćwiczeń

Istnieje wiele ćwiczeń, które można wykonywać na TrickBoardzie. Ja zobrazuję zdjęciami te, które przypadły mi najbardziej do gustu. Dużą zaletą TB jest możliwość wykonywania ćwiczeń w domu np. na dywanie. Tak więc teraz mając przy sobie dechę z wałkiem możemy łączyć trenowanie i np. oglądanie ulubionego serialu w TV.

Oprzyj środek deski o wałek, oprzyj jeden koniec deski o podłoże, stań na desce w szerokim rozstawieniu stóp i ugnij kolana, powoli przenoś ciężar ciała, tak aby środek ciężkości znajdował się nad wałkiem.

Ćwiczenie I

Podstawowe ćwiczenia wykonywane są w ułożeniu deski w poprzek wałka. Sami ustawiamy się również w poprzek tylko, że deski. W pozycji tej należy balansować ciałem, tak by żadna z końcówek deski nie dotknęła podłoża. Ułożenie nóg powinno być szerokie, a kolana ugięte.

Ćwiczenie II

Jeśli udaje już się nam utrzymywać równowagę możemy spróbować zrobić np. przysiad.

Ćwiczenie III

Kolejnym krokiem, a właściwie skokiem może być próba podskoku na desce i stanięcie z powrotem na niej.

Ćwiczenie IV

Deska doskonale nadaje się także do robienie pompek. Niestabilne podłoże będzie bardzo wymagające. Deska może spoczywać zarówno pod rękoma jak i nogami.

Ćwiczenie V

Z czasem można próbować stawiać nogi coraz bliżej środka deski, tak aż się je złączy. Po ich złączeniu wykonaj przysiad.

Ćwiczenie VI

Balansowanie na desce stojąc w poprzek nie stanowi dla ciebie problemu? Spróbuj stanąć wzdłuż. Ta pozycja sprawi, że poczujesz łydki.

Ćwiczenie VII

Jeśli opanowałeś już stabilne stanie na desce wzdłuż, spróbuj klęknąć. Z jednej strony połóż całe dłonie na desce. Nie chwytaj palcami za jej boki! Z drugiej postaw palce nóg. Balansuj ciałem tak by wytrzymać się w pozycji jak najdłużej.

Ćwiczenie VIII

Połóż końcówkę deski na wałku. Stań powoli na niej jedną lub dwiema nogami.

Ćwiczenie IX

Na koniec spróbuj wskoczyć na deskę i wałek. W tym celu oprzyj deskę górną częścią o stopy. Wałek powinien leżeć kilka cm od deski, na jej środku. Wykonaj energiczny podskok, podczas którego deska zostanie podniesiona i w konsekwencji oprze się o wałek. Po wylądowaniu na desce obiema stopami równocześnie, staraj się utrzymać równowagę.

Ćwiczenie X

Ćwiczenia równoważne możemy także wykonywać przy użyciu samego wałka.

Stań na wałku, najlepiej częścią śródstopia-palów. Utrzymuj równowagę.

Następnie jeśli czujesz się pewnie, przesuwając powoli stopy „maszeruj” na wałku, tak by ten zaczął się powoli toczyć. Dodatkowo chodząc po wałku gołymi stopami możemy rozciągać rozcięgno podeszwowe.

Ja osobiście bardzo polubiłem ten sprzęt. Ćwiczeń, które możemy wykonać na TrickBoardzie jest bardzo dużo.

Pamiętaj, żeby ćwiczenia wykonywać z rozwagą i stopniem zaawansowania. Ćwicząc w domu wybierz miejsce z dala od ostrych krawędzi oraz narożników. Nie każdy upadek musi być zakończony miękkim lądowaniem ;)

Grzegorz Urbańczyk

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

WRÓĆ DO STRONY GŁÓWNEJ