Nie samym bieganiem żyje biegacz – beret!!!

Nie samym bieganiem żyje biegacz – beret

Stabilizacja to rzecz ważna praktycznie w każdym sporcie. Również w bieganiu. Teoretycznie każdy potrafi biec, z nogi na nogę. Ale jeśli przyjrzeć się tematowi głębiej… No właśnie - czucie głębokie! Mocne mięśnie, które są ukryte w ciele człowieka też są ważne. Dzięki ćwiczeniom stabilizacyjnym możemy je uaktywnić i w ten sposób wzmocnić. Przyda się to biegaczom, szczególnie w górach, gdzie walka z nierównym terenem jest na każdym kroku. Brak równowagi i stabilności może spowodować upadek, a tego raczej nikt nie chce.

Dlatego też proponuje kolejny przyrząd do ćwiczenia równowagi (po Trickboard), który wzmocni Twoje ciało i pomoże być sprawniejszym. Piszę o berecie, ale przyrząd ten możecie znaleźć również pod nazwą poduszka sensomotoryczna lub rehabilitacyjna. Nazwa jednak nie ma znaczenia, ważne co się na niej robi. A więc do dzieła!

Baczność, przysiad!

W pierwszym ćwiczeniu stajemy obiema nogami na berecie i łapiemy balans. Staramy się by stopy i pięty były oddalone od podłoża w takiej samej odległości. W utrzymaniu równowagi pomóc mogą ręce, a także ugięcie kolan. Ręce mogą posłużyć także do urozmaicenia ćwiczenia. Łączymy je nad głową i opuszczamy, kolana natomiast uginamy i wykonujemy przysiad.

Na jedną nóżkę

Utrzymanie równowagi na dwóch nogach nie stanowi problemu? Postaraj się ustać na jednej nodze. Pamiętaj by ćwiczyć zawsze obydwie strony ciała. To bardzo ważne w zrównoważonym rozwoju.

Wykrok

Opanowałeś powyższe ćwiczenia lub już się Tobie nudzi? Spróbuj wykonać wykrok i przednią nogą stanąć na poduszce. Możesz ją też podłożyć pod tylną nogę.

Nie było problemów z wykonaniem wyżej wymienionych ćwiczeń? Zamknij oczy i je powtórz. Jest to utrudnienie, które sprawi problem wielu osobom. Ustanie na dwóch lub jednej nodze boso ,nawet bez poduszki na podłożu, może być także nie lada wyzwaniem.

Jak można zauważyć chodzi o to by sobie utrudnić proste ćwiczenia. Ograniczeń praktycznie nie ma! Wykonuj ćwiczenia, jakie przyjdą Tobie do głowy. Pompka lub plank z podporem na poduszce też zdają egzamin.

Dzięki zaprezentowanym w skrócie ćwiczeniom będziesz biegać lepiej. Poprawisz sylwetkę, co przełoży się na technikę. No i najważniejsze - ćwiczenia na berecie mogą być naprawdę dobrą zabawą!

Grzegorz Urbańczyk

Koszyk

Twój koszyk jest pusty.

WRÓĆ DO STRONY GŁÓWNEJ